/Files/images/0_8310a_3ef74347_XL.png

Ігри з конструювання проводяться з дитиною з метою формування розумових процесів і сприймання, збагачення сенсорного досвіду (діючи з деталями будівельного матеріалу, малюк отримує конкретні уявлення про різній формі, величині, кольорі предметів), координації рухів і розвитку дрібної моторики. Ігри сприяють вихованню зосередженості, зорового і слухового уваги, вміння досягати результату, привчають до дбайливого поводження з іграшками, учать діяти за показом дорослого, стежити за його діями, наслідувати їм.

В конструюванні існує можливість для розвитку творчої сторони інтелекту - ці ігри моделюють творчий процес, створюють свій мікроклімат. Вони довго не набридають, оскільки володіють великою варіативністю, різноманіттям комбінацій, допомагають творчого самовираження. Разом з тим, як в будь-якій грі, конструюванні існуютьправила, яких батьки повинні дотримуватися.

1. Батьки повинні пам'ятати про перше враження від гри. Дуже важливо як ви представите малюкові нову для нього іграшку. Якщо ви на очах у дитини відкриєте кришку і з гуркотом перекинете на стіл кубики, то можете бути впевнені - улюбленим заняттям дитини в подальшому стане не будівництво «башточок» та прокладання «доріжок», а примітивне выкидывание кубиків з коробки або скидання їх зі столу. Набагато правильніше буде, якщо ви підведете малюка до вже лежали в безладі кубиками і разом з ним почнете їх прибирати. Чи будете діставати кубики з коробки акуратно один за іншим і відразу ж почнете робити яку-небудь будівлю, залучаючи по можливості малюка до спільних дій.

2. Уникайте дуже докладних і підказують пояснень і показів, наприклад: «Постав кубик на кубик - ось так! (Дитина ставить.) Тепер візьми ще кубик - ось так! ( Дитина ставить.) Ще кубик!» При такому способі подачі малюк може звести дуже складну будову, але зробить це чисто механічно, без активного засвоєння потрібних умінь і навичок. Результати будуть неміцними, і самостійно малюк не навчиться будувати, так як будуть розвиватися тільки виконавські здібності, а більш важлива складна сторона - творчі здібності - залишиться на примітивному рівні.

3. Бувають діти дуже сором'язливі, або образливі або невпевнені в своїх силах, боязкі. Таким дітям дуже важливий результат. Граючи з ними ви не тільки можете, але й просто зобов'язані давати дробові пояснення, використовувати підказують прийоми, діяти разом з дитиною (поклавши свою долоню на його ручку зверху) так, щоб у малюка з'явилася впевненість у власних силах.

4. Для малюка дуже важливо не тільки побудувати, але і пограти з будівництвом, і ви повинні показати йому, як це можна зробити. Цей момент називається «обігравання». Наприклад, побудувавши будиночок, треба допомогти дитині поставити в будиночок матрьошку, або лялечку, або зайчика, які «будуть там жити». Але іграшку малюк отримує тільки тоді, коли споруда зроблена. Це спонукає малюка добиватися результату.

5. Заняття з одним і тим же змістом треба повторювати до тих пір, поки не буде вироблено міцний самостійний навик побудови. Щоб дитині не набридло робити одне і те ж, треба пропонувати дитині нові іграшки для обігравання або брати будівельний матеріал іншого кольору, розміру.

6. При проведенні ігор з будівельним матеріалом неприпустимо змінювати на свій розсуд послідовність проведення ігор, так як послідовність передбачає наростання ступеня складності конструктивних завдань, що ставляться перед дитиною, а саме - поступовий перехід від простого до складного.

Отже, ігри з будівельним матеріалом і різними конструкторами допоможуть вашій дитині розвивати:

· дрібну моторику;

· просторову орієнтацію - уявлення про розташування предметів в просторі і відносно один одного;

· уяву;

· творчі здібності;

· дізнатися багато нового;

· удосконалювати елементарні технічні вміння;

· активізувати словник.

Кiлькiсть переглядiв: 370

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.