/Files/images/konsultpunkt/5.jpg

Рухливі ігри для малят

Ігри для дітей є складним, багатофункціональним і пізнавальним процесом, а не просто розвагою або веселим проведенням часу. Завдяки іграм у дитини виробляються нові форми реагування і поведінки, вона адаптується до навколишнього світу, а також розвивається, вчиться і дорослішає. Тому значення ігор для дітей дошкільного віку дуже велике, оскільки саме в цей період відбуваються основні процеси розвитку дитини.

Вже з перших років свого життя дитина повинна вміти грати. Про це повинні знати батьки, які часто використовують сучасні методики раннього розвитку малюка. Вони намагаються раніше навчити читати своїх дітей, які ще не навчилися добре рухатися, хибно думаючи, що їх дитина виросте розумною і тямущою. Однак доведено науковцями, що мова, пам’ять, здатність концентруватися, увага, спостережливість і мислення розвиваються саме в іграх, а не в процесі навчання. Саме рухливі ігри здатні забезпечити як фізичний так і розумовий розвиток дитини.

Пташка в гніздечку

Мета: вчити дитину ходити і бігати врозтіч, привчати її швидко діяти за сигналом дорослого.

Хід гри

Дитина сидить на стільчику (гніздечко).За сигналом дорослого пташка вилітає на середину кімнати, присідає, розшукує корм, знову літає, розмахуючи руками-крилами. За сигналом «Пташка, в гніздечко!» дитина повертається на своє місце.

Для гніздечка можна використовувати великий обруч, покладений на підлогу. Це може бути і коло, накреслене на землі, в яке дитина присідає навпочіпки.

До ляльок у гості

Мета: привчати дитину дотримуватись вказаного напрямку.

Хід гри

Дорослий повідомляє дитині, що підуть зараз у гості до ляльок. Дорослий запитує дитину: Де живуть наші ляльки?

Дитина показує на іграшки

Дорослий. Ходімо пограємось, підемо прямо до ляльок.

Дитина встає зі стільчика і повільно, разом з дорослим йде провідати ляльок. Вона вітається з ними, розмовляє.

Дорослий каже: Уже пізно, час додому.

Дитина повертається, йде і сідає на стільчик.

Кілька ляльок перед початком гри потрібно розмістити в іншому місці кімнати.

По доріжці

Мета: вправляти дитину в ходьбі по обмеженій площині, розвивати рівновагу, спритність.

Хід гри

Дорослий проводить на підлозі дві паралельні лінії (або кладе дві мотузки завдовжки 2,5-3 м на відстані 35-30 см) і говорить дитині, що це вузька, довга доріжка в лісі, якою вона піде гуляти. Йти потрібно дуже обережно. Дитина йде повільно вперед, а потім повертається по ній.

Дитина не повинна наступати на лінії чи мотузки.

Переступи через палицю

Мета: привчати дитину під час ходьби не човгати ногами, піднімати їх вище. Розвивати вміння переступати через предмети, які трапляються на шляху.

Хід гри

Покласти на підлогу посеред кімнати паралельно дві палиці на відстані 80-100 см. Попереду палиць з іншого боку кімнати поставити стілець і на сидіння покласти прапорець.

Дитина стає у 2-3 кроках від палиць обличчям до них. За вказівкою дорослого вона йде до першої палиці, переступає через неї, потім переступає через другу палицю, іде до стільця, бере прапорець, піднімає його вгору і рухає ним. Порухавши, кладе прапорець і повертається на своє місце.

Якщо дитина швидко і впевнено виконує вправу, можна її ускладнити: покласти на підлогу паралельно 4-6 палиць або кілька обручів і запропонувати дитині переступати через них.

Пташки та автомобіль

Мета: вчити дитину виконувати рухи згідно зі словами; закріплювати вміння імітувати рухи птахів, вчити бігати в заздалегідь обумовлене місце.

Хід гри

Дитина біжать, як пташки, розставивши руки в сторони і махаючи ними, як крилами. Дорослий стоїть збоку і каже:

Пташечка маленька полетіла
Вона літала, літала, крильцями махала.
Так воналітала, крильцями махала,
На стежинку сіла, зернятка клювала.

На слова «На стежинку сіла» дитина присідає і постукує пальчиками (пташки клюють зернята).

Пташка клює ще деякий час після закінчення слів дорослого. Потім дорослий, тримаючи в руках обруч, як кермо автомобіля, біжить у напрямку до «пташок», промовляючи «бі-бі». Дитина тікає від автомобіля і біжить в заздалегідь обумовлене місце кімнати – “гніздечко”.

Ведмедик

Мета: вчити дитину виконувати рухи згідно зі словами; бігти в заздалегідь обумовлене місце.

Хід гри

Роль ведмедя виконує хтось із дорослих. Дорослий разом з дитиною говорить слова:

Якось у ліс ходили і ведмедика зустріли
На горбочку він лежав, під ялиночкою спав.
Круг ведмедика ходили, вайлуватого будили,
Прокидайся-но, вставай і нас доганяй.

Після цих слів «ведмедик» ловить дитину, яка тікає.

/Files/images/konsultpunkt/3.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 54

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.