Повернутися до звичайного режиму

Річний звіт про роботу дошкільного навчального закладу

(Протокол загальних зборів колективу від 20.06.2023 № 2)

Білопільський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Зірочка», заклад комбінованого типу загального розвитку, здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базового компоненту дошкільної освіти, власного Статуту закладу.

Педагогічний колектив втілює у життя державну політику у галузі освіти. Управлінська діяльність адміністрації закладу спрямована на забезпечення гарантованого права громадян на отримання дітьми дошкільної освіти.

У 2022-2023 навчальному році дитячий контингент налічував 147 дітей. У закладі функціонувало 10 вікових груп, з них 3 групи раннього віку, 8 груп дошкільного віку. У дитсадку працювали 2 логопедичні групи для дітей середнього та старшого віку. У зв’язку з повномасштабною війною, яку росія веде проти України, та можливими бойовими діями на території Білопільської громада освітня діяльність у закладі здійснювалася у дистанційному форматі.

Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом заклад укомплектований згідно штатного розпису. Педагогічний колектив налічував 25 чоловіка.

Вихователі – 17 чол.

Всього педагогів з вищою педагогічною освітою – 25 чол.

Мають освітній рівень «спеціаліст»- 20 чол., «бакалавр» - 1 чол., «магістр» - 4 чол.

Кваліфікаційний рівень педагогів

• Спеціаліст вищої категорії - 8 (32%)

• Спеціаліст 1 категорії - 8 (32%)

• Спеціаліст 2 категорії - 2 (8%)

• Спеціаліст 7 (28%)

Педагоги закладу систематично проходять курсову перепідготовку при СОІППО згідно перспективного плану підвищення кваліфікації.

У 2022-2023 навчальному році пройшли курсову перепідготовку 5 вихователів, медична сестра з дієтичного харчування Ручка В.І. Вихователь Зубарева Ю.Г. пройшла навчання на спецкурсах «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти» та отримала відповідний сертифікат. Усі працівники дошкільного закладу пройшли онлайн-курс з мінної безпеки «Дивись під ноги! Дивись куди ідеш!» на освітній онлайн-платформі Зрозуміло!» та отримали відповідні сертифікати.

У 2022-2023 н. р. стосувалися 3 педагоги (8%.). За результатами атестації вчителю-логопеду Штоколовій А.В. вихователю Варченко А.С. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», вихователя Сибірку Л.В. атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії».

У 2022 – 2023 навчальному році педагогічний колектив закладу взяв участь в обласному фестивалі огляді фахової майстерності педагогів закладів

дошкільної освіти «Світ дошкілля» у номінації «З Україною в серці».

За матеріали з досвіду роботи педагогічного колективу закладу «Використання музейної педагогіки у формуванні національно-патріотичних почуттів дошкільників» заклад отримав ІІ місце. Вихователь-методист Бабенко Л.В. поділилася досвідом роботи щодо музейної педагогіки у роботі з дошкільниками на обласному семінарі «Формування соціально-громадянської компетентності дошкільників».

Освітня робота у закладі була зорієнтована на здобуття дітьми якісної освіти. Педагогічний колектив закладу працював над реалізацією завдань Базового компонента дошкільної освіти, відповідно програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі». Робота здійснювалася відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році».

Методична робота з педагогічними кадрами у 2022-2023 навчальному році була спрямована на забезпечення якісної освіти дошкільників через організацію дистанційної роботи, розвиток творчої активності педагогів, удосконалення навичок використання ІКТ у роботі з дітьми.

Зміст і форми методичної роботи в закладі будувались на діагностичних засадах, диференціації освітнього рівня, досвіду, професійних запитів кожного педагога. Вихователь-методист Бабенко Л.В. приділяла увагу навчанню педагогів роботі з онлайн інструментами.

Для організації дистанційної роботи з дошкільниками педагоги використовували онлайн-інструменти: мережу Facebook, месенджер Telegram. Відеозустрічі та онлайн-заняття проводили з використанням платформи Google Meet. Робота педагогів була побудована на тренерській моделі надання освітніх послуг «навчання дітей через навчання батьків». Слід відмітити, що педагоги набули вмінь щодо створення відеозанять, організаціїї онлайн-занять. Регулярно подавалися скріни проведеної роботи, що свідчить про її системність.

Значна увага приділялася психологічному супроводу учасників освітнього процесу. Позитивним є досвід роботи практичного психолога Матюхи Т.М. щодо забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу у період дії правового режиму воєнного стану. Практичний психолог систематично інформувала батьків вихованців щодо збереження емоційного здоров’я дітей в умовах війни, надавала практичні поради «Як знизити рівень тривоги та стресу під час воєнних дій», «Як подбати про дитину в укритті», «Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною». Матюха Т.М. використовувала у роботі матеріали рекомендовані Міністерством освіти і науки України: рубрика «Сучасне дошкілля під крилами захисту», платформа розвитку дошкільнят «НУМО». На сайті дошкільного закладу створена сторінка «За мир в Україні. Освітній процес в умовах воєнного стану». Розділ «Поради практичного психолога» містять психологічні поради, інформаційний матеріал, матеріали від психологині Світлани Ройз. На сторінці закладу у мережі Facebook діє рубрика «Поради психолога». Систематично розміщувалися інформаційні матеріали для батьків вихованців щодо збереження емоційного здоров’я дітей в умовах війни, вправи релаксації для дітей удома, щоб зменшити стрес та тривожність. психолог надавала практичні поради «Як знизити рівень тривоги та стресу під час воєнних дій»,», «Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною», «Корисні поради від страху», «Як подбати про дитину в укритті», «Перша психологічна допомога від рідних», консультації «Серйозні реакції дітей на страх», «Дитина питає чому в Україні почалася війна». Для забезпечення якісної освіти дошкільників зроблена підбірка матеріалів щодо особливостей розвитку дітей дошкільного віку. «Що впливає на розвиток дітей», розроблена пам’ятка «Майбутньому першокласнику». Батькам вихованців запропоновані «тихі» ігри, розроблені експертами ЮНІСЕФ. Практичний психолог дошкільного закладу налагодила тісний зв’язок з батьками вихованців у батьківських групах використовуючи месенджер Telegram. Матюха Т.М. створила Telegram чат «Поради психолога», де зібрано матеріали для педагогів та батьків. Матеріали згруповані за гештегами, що є зручним для використання даного каналу.

Як позитивне можна відмітити роботу вихователів щодо навчання дітей правил безпеки життєдіяльності. Педагоги надавали консультації батькам, поради щодо мінної безпеки, безпеки під час артобстрілів, поведінки під час повітряних тривог. Для дошкільників були використані ефективні форми роботи: розвивальні мультфільми, відео кліпи запропоновані ДСНС.

Заслуговує на увагу досвід вихователя Варченко А.С. по формуванню у дошкільників основ безпеки життєдіяльності. Завдання педагог реалізуювала за напрямами: «Здоров’я дитини», «Дитина і природа», «Безпека дитини вдома», «Безпека дитини на вулиці», «Безпека дитини у соціумі». У дистанційній роботі з дітьми вихователь використовувала синхронне та асинхронне навчання. Асинхронне навчання здійснювала у формі онлайнзанять, асинхронне за допомогою відеозанять, мотиваційного відео, розвивальних мультфільмів. Заняття будувала на ігровому сюжеті, що сприяло кращому засвоєнню дітьми знань з безпеки життєдіяльності та дій у надзвичайних ситуаціях. Вихователь розробила ігри та вправи для формування основ безпеки життєдіяльності: «Червоний капелюх», «Знайди безпечну стежину», «Дай пораду герою». Зробила добірку сучасних мультфільмів, які використовує в практиці роботи. Виготовила електронний посібник «Абетка Безпеки», у якому систематизувала художні твори з безпеки життєдіяльності.

Слід відмітити позитивну роботу вихователів з національно-патріотичного виховання дошкільників. Національно-патріотичне виховання дошкільників здійснювалося через впровадження у практику роботи музейної педагогіки. У закладі створені міні-музеї народознавчого спрямування: міні-музей української народної іграшки, міні-музей українського посуду, міні-музей українського рушника,міні-музей ляльки -мотанки, міні-музей хустки,міні-музей оберегів. Педагоги кожної вікової групи створили віртуальні екскурсії до музеїв, відеозаняття з використанням експонатів музеїв.

Значна увага приділялася ознайомленню дітей з державними святами, символами України через впровадження у роботу онлайн-занять, відеозанять, розвивальних мультфільмів національно-патріотичного змісту.

Проте потребує удосконалення дистанційна робота з батьками щодо організації онлайн-конференцій, батьківських зборів. Слід активізувати дітей до участі у онлайн-заняттях. Педагогам слід використовуватим дієві методи та прийоми активізації дітей до зворотнього зв’язку.

Аналіз виконання річних завдань 2022-2023 навчального року засвідчив, що пріоритетними завданнями на наступний начальний рік є:

• партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;

• організаційно-методична підтримка педагогів дошкільного закладу;

• організація в нових умовах атестації педагогічних працівників;

• забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти (для реалізації освітніх вимог обох ланок освіти, орієнтуючись на Концепцію НУШ, її новий зміст, зміну освітнього простору);

• застосування компетентнісного та діяльнісного підходів під час освітнього процесу для розвитку особистості, оптимізація освітньої діяльності шляхом впровадження інноваційних технологій;

• організація психолого-педагогічної підтримки та супровід усіх учасників освітнього процесу;

• педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами.

Завдання на 2023-2024 навчальний рік:

• Удосконалити роботу щодо формування соціально-громадянської компетентності дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності.

• Активізувати роботу щодо розвитку українського мовлення дошкільників.

• Продовжувати роботу щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти відповідно стратегії Нової української школи.

• Здійснювати роботу щодо формування у дошкільників компетенцій, необхідних для здорового та безпечного життя.

/Files/images/01/0109/IMG_20180810_091848.jpg


Кiлькiсть переглядiв: 845

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.