/Files/images/77988698_large_342211_original.jpg

Конспект інтегрованого мовленнєво-пізнавального заняття для дітей старшого дошкільного віку

Сторінками казок

Програмовий зміст: Спонути дітей запам'ятовувати та пригадуватиповну назву та автора казок за фрагментом. Продовжувати вчити висловлювати думку, відповідати на запитання по змісту твору. Збагачувати словник словами на позначення зимових ознак, характеристик героїв казок. Вправляти в утворенні нових слів (іменники, прикметники) за допомогою суфіксів, префіксів. Вправляти в складанні речень з заданим словом. Вдосконалювати вмыння робити звуковий аналіз чотиризвукового слова. Продовжувати вчити розрізняти звуки за іх вимовою (госний, твердий, м'який приголосний).Формувати навички культури мовлення( слухати інших, не перебиваючи, говорити спокійним тоном).
Розвивати пізнавальні здібності(пам'ять, уяву,увагу), логічне мислення. дрібну моторику рук та графічні навички. Виховувати інтерес до казок.

Матеріал та обладнання: паперові сніжинки, ілюстрації до казок «Мороз Іванович»,«Снігуронька», «Снігова Королева», «Лисичка Сестричка і Вовк Панібрат»; картки та фішки для звукового аналізу, аудіозапис,прості олівці, графічні зображення замку.

Підготовка дітей: читання російської народної казки «Мороз Іванович», російської народної казки «Снігуронька», казки Г.Андерсена «Снігова Королева»

Хід заняття.

Вихователь. Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття. Ми вирушимо у подорож до казок, де нас чекають цікаві завдання.

Сюрпризний момент. На підвіконні з’являється сніжинка.
- Що з’явилося на підвіконні? (Сніжинка)

Вихователь. До нас сніжинка залетіла,
І на підвіконня у групі сіла,
Принесла завдання для вас,
Тож будьте уважні, починати вже час.

Полілог.

- Як вона сюди потрапила?
- Як ви думаєте, чи могла б сніжинка залетіти до нас у групу восени? Чому?
- За якими ознаками ми впізнаємо зиму?
- З якої казки до нас могла прилетіти сніжинка?
- Які ще зимові казки ви знаєте?

Ігровий момент. Допоможемо сніжинці потрапити у свою казку.

Вихователь. Діти закрийте очі і уявіть, що ми відправляємося у казку разом з сніжинкою. (Звучить музичний супровід)

Читання уривку російської народної казки «Мороз Іванович».

- Як називається ця казка?
- Хто написав казку?
- В яку пору року відбуваються події у казці?
- Які головні герої є у казці?
- Хто з герої казки вам подобається? Чому?
- Що треба було зробити Ледачій дівчинці, щоб Мороз Іванович подарував їй гарні подарунки?
- Щоб допомогти сніжинці, нам потрібно виконати завдання, які приготував Мороз Іванович.

Дидактична вправа «Склади речення»

Мета: вчити складати речення з заданими словами «зима», «мороз».

Треба про зиму нам розказати,
Речення будем з вами складати.

Мовна гра «Чого взимку не буває»

Мета: розвивати логічне мислення дітей, вміння висловлювати власну думку.

Завірюха заспіває,
Снігом землю засипає.
Ти скажи мені (ім’я дитини)
Чого взимку не буває?

Діти стоять у колі. Вихователь по черзі передає дітям сніжинку. Дитина повинна сказати чого не буває взимку.

Вихователь запрошує дітей продовжити подорож до казки.

Вихователь. Діти закрийте очі і уявіть, що ми відправляємося далі у казку разом з сніжинкою. (Звучить музичний супровід)

Читання російської народної казки «Снігуронька»

- Як називається ця казка?
- Хто написав казку?
- Які герої є в казці?
- Чому дівчинку назвали Снігуркою?
- Чому сталася з Снігуркою така історія?

Ігрова вправа «Що було б якби»

Мета : вчити дітей відповідати на проблемні запитання за змістом казки «Снігуронька»

- Що б було б, якби Снігуронька була зліплена із піску?
- Що б було б, якби Снігуронька стрибнула через воду?
- Що було б, якби Снігуронька опинилася у Африці?

Ігровий прийом. Завдання від Снігуроньки.

Дидактична гра «Назви слово»

Мета: вправляти у побудові нових слів за допомогою суфіксів, префіксів (прикметники, іменники)

Снігурка має кілька запитань
Для перевірки ваших знань
Швидко ви відповідайте,
Слова зимові називайте.

Сніг - снігопад, сніжок, сніжний, сніговій.

Мороз - морозець, морозенко, морозко, заморозок.

Лід - льодок, льодяний, льодовий.

(За кожну правильну відповідь дитина отримує сніжинку)

Вихователь. Діти закрийте очі і уявіть, що ми відправляємося далі у казку разом з сніжинкою.

Психологічний етюд «Сніжинки» (Звучить музичний супровід)

Читання уривку з казки Г. К. Андерсена «Снігова Королева»

- Як називається ця казка?
- Хто написав казку?
- Які герої є в казці?
- Що сталося з Каєм та Гердою?
- Хто допомагав Каю і Герді?
- Якою була Снігова Королева?
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим?

Ігровий прийом .

Завдання від Снігової Королеви

Дидактична вправа «Що зайве»

Мета: закріпити назви казок, розвивати увагу, спостережливість.

Вихователь виставляє ілюстрації до казки «Снігова Королева» Г. Андерсена, серед них одна - з української народної казки «Лисичка Сестричка і Вовк Панібрат».

Запитання

- Яка з ілюстрацій тут зайва?
- Чому?

При повторенні гри ілюстрація з казки «Лисичка Сестричка і Вовк Панібрат» замінюється ілюстрацією до російської народної казки «Снігуронька» .

- Яка з ілюстрацій тут зайва?
- Чому?

Вихователь. Діти на чому Герда їхала визволяти Кая? (На Олені)

Завдання

Зробити звуковий аналіз слова «ОЛЕНЬ»

Добре слова добирали,
Добре речення складали,
А тепер звукові фішки беріть,
Слово «олень» на звуки розберіть.

Ось ми і допомогли сніжинці дістатися до своєї казки. Наша сніжинка живе у палаці Снігової королеви. Щоб їй туди потрапити нам необхідно виконати останнє завдання.

Робота на картці.

З’єднання зображення замка по пунктирних лініях. За бажанням, діти домальовують замок.

Підсумок заняття.

- Що вам запам’яталося на занятті найбільше ?
- Що сподобалося робити?
- Які ігри вам сподобалися?

/Files/images/методист2.gif

Кiлькiсть переглядiв: 447

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.