Структура методичної роботи з кадрами у 2015-2016 навчальному році
Методична служба дошкільного навчального закладу як важлива складова післядипломної педагогічної освіти, маючи цілісну систему дій і заходів, здійснює навчально – методичне забезпечення дошкільної освіти дітей, організацію вдосконалення відповідної фахової освіти, кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників, надає дієву допомогу в організації виховного процесу технічному персоналу, батькам вихованців. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника.
На виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти України в XXІ столітті, Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, з огляду на пріорітетні напрямки діяльності у 2015-2016 навчальному році, зазначені в інструктивно - методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки від 20.05.2015 р. № 1/9-249 «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015 – 2016 навчальному році», рекомендацій Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та відділу освіти Білопільської райдержадміністрації, відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, на основі аналізу якісного складу педкадрів, результатів навчально–виховного процесу, з метою інтеграції освіти і науки, сприяння розвиткові наукової та інноваційної діяльності у дошкільному навчальному закладі, забезпечення інформаційно–комунікативних зв’язків, рівномірного запровадження контролю й моніторингового дослідження, організаційного та функціонального оновлення діяльності методичної служби у нашому дошкільному закладі створено належні умови для здійснення системного підходу до методичного забезпечення педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.
Головними завданнями науково-методичної роботи з педагогічнимим кадрами ми вважаємо:
- забезпечення цілеспрямованого методичного навчання всіх категорій педагогічних прцівників ДНЗ;
- здійснення диференційованого підходу до вибору форм і методів навчання;
- вдосконалення науково- теоретичної, методичної та писхологічної підготовки педагогів;
- стимулювання педагогів до самоосвіти, активізації їхньої творчої ініціативи
Спрямовуємо роботу методичної служби дошкільного навчального закладу у 2015-2016 н. р. за такими напрямками:
- Посилення ефективності системи науково – методичної роботим з педагогічними працівниками на основі аналітико – діагностико – прогностичного підходу в роботі.
- Створення умов для розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконаленя форм і методів підвищення їх кваліфікації.
- Моторінг стану психічного та фізичного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого досвіду та вироблення вмінь і навичок, необхідних для подальшого життя.
- Вивчення потреб і надання практичної методичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам.
- Експертна оцінка якості та результативності навчально – виховної роботи педагогічних працівників відповідно до державних освітніх та освітньо – кваліфікаційних стандартів.
- Виявлення, апробація та впровадження у практику роботи передового педагогічного досвіду, навчально – методичної літератури, освітніх технологій і досягнень науки.
- Проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогів.
- Проведення інформаційно – довідкової роботи, створення картотек, банків педагогічної інфрмації.
- Пропаганда просвітницької діяльності дошкільного навчального закладу у засобах масової інформації фахових педагогічних журналах, періодичних виданнях, на сайті дошкільного закладу в мережі Інтернет.
- Організація безперервного вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних та медичних кадрів.
- Систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного здоров’я та рівня розвитку вихованців дошкільного навчального закладу відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
- Активне сприяння належно - організованому процесу самоосвіти педагогів дошкільного навчального закладу.
Структура методичної роботи:
Методичні об’єднання
- вихователів груп дітей раннього віку з проблеми «Сучасні підходи до формування особистості дитини раннього віку»
- вихователів груп молодшого дошкільного віку з проблеми: «Сучасні підходи до формування особистості дитини молодшого дошкільного віку»
- вихователів груп старшого дошкільного віку з проблеми «Формування базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку»
Постійно діючі проблемні семінари
- для вихователів груп раннього віку «Формування особистості через організацію різних видів життєдіяльності дітей раннього віку»
- для вихователів груп молодшого дошкільного віку «Формування особистості через організацію різних видів життєдіяльності дітей молодшого дошкільного віку»
- для вихователів груп старшого дошкільного віку «Формування базових якостей особистості у дітей старшого дошкільного віку»
Семінари-практикуми з проблем
- «Виховання патріотичних почуттів у дошкільників засобами народознавства»
- «Використання ігрових методів і прийомів під час ознайомлення дітей з природним довкіллям»
- «Методика ознайомлення дошкільників з світом природи»
- «Сучасні підходи до екологічного виховання дошкільників»
- «Формування мовленнєвої компетентності дітей раннього віку»
- «Базовий компонент дошкільної освіти. Шляхи реалізації освітньої лінії «Мовлення дитини»»
- «Використання сучасних методів і прийомів для навчання грамоти старших дошкільників»
Психолого–педагогічні семінари «Готовність дітей до шкільного навчання», ««Діалог – ефективна освітня технологія»
Практикуми з проблеми національно-патріотичного виховання дошкільників на теми «Історичні постаті України», «Історія міста Києва», «Історія Сумщини», тренінг «Формування навичок виразного читання різножанрових творів у педагогів»
Майстер–класи
- вихователя Малишевої Л. А. на тему «Використання вправ пальчикової гімнастики у роботі з дітьми раннього віку»
- вихователя Селешок Н.В. на тему «Казка як засіб розвитку творчої особистості»
Педагогічні читання:
- «Дітям про природу. Сухомлинський і сучасність»
- «Павло Тичина. Твори для дітей»
Творча групи з проблеми «Сучасні підходи до інтелектуально–мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку»
Динамічна група з проблема «Використання музейної педагогіки у роботі з дошкільниками»
Єдині методичні дні:
вівторок, четвер- консультації,
середа -педагогічні наради, педради, семінари, семінари – практикуми, педагогічні читання.
Коментарi