Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій
Складено відповідно до пунктів 4.3–4.6 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 р. №930 |
Кваліфікаційна категорія працівника | Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника |
спеціаліст | * має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався * здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм * знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології * використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі * уміє вирішувати педагогічні проблеми * уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами * дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст другої категорії | * має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) * здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм * знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології * використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей * використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі * постійно вдосконалює свій професійний рівень * ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми * впроваджує інноваційні технології в освітньому процесі * обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту * уміє вирішувати педагогічні проблеми * уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них * дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст першої категорії | * має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) * здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм * знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології * лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією * використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей * володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей * використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі * постійно вдосконалює свій професійний рівень * ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми * упроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у освітньому процесі, * використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу * обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту * уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них * уміє аргументувати свою позицію * дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст вищої категорії | * має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) * здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм * володіє широким спектром стратегій навчання та виховання * застосовує нестандартні форми організації роботи з дітьми * знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології * лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією * використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей * володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей * використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі * постійно вдосконалює свій професійний рівень * активно й ефективно застосовує та поширює у професійному середовищі інноваційні освітні методики і технології, педагогічні засоби * упроваджує передовий педагогічний досвід у освітньому процесі * продукує оригінальні, інноваційні ідеї * використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу * вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу в дошкільному закладі * обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту * уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них * уміє аргументувати свою позицію * дотримується педагогічної етики, моралі |
Коментарi