/Files/images/3.jpg

Особливості патріотичного виховання дошкільників на сучасному етапі

Основні завдання: формування духовно-етичного відношення і відчуття причетності до сім'ї, міста, країни; до природи рідного краю; до культурної спадщини свого народу. Виховання відчуття власної гідності у дитини як представника свого народу; толерантного відношення до представників інших національностей.

Особливостями прояву патріотичних відчуттів у дітей дошкільного віку є скоротечность і ситуативність. Дитину може схвилювати тільки що почута розповідь про героїчний вчинок, але потім на ці враження накладаються інші, і виникле перше відчуття може згаснути, тому, як відзначають психологи, необхідно закріпити це відчуття в багатократних переживаннях, спеціально створюючи різноманітні ситуації.

Передаючи дітям знання, необхідно враховувати, що вони повинні мати виховну цінність, сприяти формуванню етичних відчуттів.

Важливо пам'ятати, що світогляд педагога, його особистий приклад, погляди, думки, активна життєва позиція - найбільш сильнодіючі чинники виховання.

Щоб правильно будувати роботу з патріотичноого виховання, за основу необхідно узяти наступні документи:

• Конституція України

• Закон України «Про дошкільну освіту»

• Державна національна програма «Освіта» (Україна 21 ст.)

• Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. (2002р.)

• Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція)

• Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», (2014р.)

У процесі роботи з патріотичноого виховання дошкільників вирішуються наступні завдання.

1. Завдання естетичного і етичного виховання.

Найістотніше у вихованні етичних відчуттів - це безпосередній прояв їх в реальних практичних вчинках. Дієве відношення до навколишнього світу виявляється в грі, праці, творчій і образотворчій діяльності, спілкуванні, повсякденному житті.

2. Завдання фізичного виховання.

Розвиток сміливості, спритності (особливо в спортивних іграх з військово-патріотичним змістом).

3. Завдання трудового виховання.

Заохочення трудової діяльності дітей, в основі якої лежить бажання зробити щось для інших. Працю з суспільною мотивацією слід організовувати і в дитячому саду, і вдома систематично, а не від випадку до випадку. Праця дошкільника невелика і нескладна, проте вона необхідна для формування особистості.

Дорослі повинні привчати дітей сумлінно відноситися до будь-якої роботи, досягати поставленої мети, виховувати бережне відношення до суспільного добра, до природи рідного краю. Щоб дошкільник зрозумів значення результатів людської праці, йому потрібно розповідати і показувати, наприклад, як вирощують хліб, картоплю, овочі. Дитина має усвідомити необхідність дбайливого відношення до хліба та інших продуктів людської праці. На городі діти засівають невелику ділянку озимою пшеницею, саджають овочі, вирощують їх, збирають урожай, тим самим вчаться шанувати працю та людей-трударів.

4. Формування дбайливого ставлення до природи.

Важливо, щоб формування дбайливого відношення до природи (догляд за тваринами, робота на городі, підгодівля птахів, вирощування квітів, овочів і так далі) поєднувалося з вихованням любові до рідного міста (села), з бажанням працювати разом з дорослими по його впорядкуванню (озелененню, прибиранню вулиць).

Методи роботи, що рекомендуються:

• Цільові прогулянки та екскурсії.

• Спостереження (наприклад, що дозволяють бачити трудове життя людей, зміни в зовнішності міста, вулиці і так далі).

• Розповідь, пояснення вихователя у поєднанні з показом і спостереженнями дітей.

• Бесіди про рідне місто, селище.

• Використання ілюстрацій, діафільмів, дитячих творів (їх розглядання та обговорення).

• Розучування пісень і віршів про батьківщину, прислів’їв, приказок, читання казок, прослуховування музичних творів.

• Ознайомлення з творами народної творчості (розпис, скульптура, вишиванка тощо).

• Збагачення і стимулювання дитячої творчості.

• Залучення дітей до посильної суспільно-корисної праці.

• Заохочення ініціативи і прагнення дітей самостійно підтримувати порядок в найближчому оточенні, дбайливо відноситися до суспільного майна, сумлінно виконувати доручення, добре поводитися в суспільних місцях.

• Виховання пошани до ветеранів війни і праці. Необхідно розповідати дошкільникам про подвиги воїнів; влаштовувати тематичні свята, ранки із запрошенням ветеранів воєн, героїв праці.

/Files/images/kozachka.png

Кiлькiсть переглядiв: 3049

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.