/Files/images/mysh19.gif

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», інструкцією щодо організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 № 298/227, у Білопільському дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) «Зірочка» створені необхідні умови для організації дитячого харчування.

Наказом по дитячому садку назначено відповідальну особу за організацію дитячого харчування інструктора з фізкультури Опанасенко Т.Р., відповідальну особу за зняття проби медичну сестру з дієтичного харчування Ручку В.І., які відпрацьовують графік харчування дітей різних вікових груп, узгоджують його із режимом дня.

Встановлений 3-разовий режим харчування із періодичним другим сніданком (фрукти, сік). Медична сестра з дієтичного харчування Ручка В.І. розробляє двічі на рік перспективне двотижневе меню на весняно-літній та осінньо-зимовий періоди і погоджує їх із санітарно-епідеміологічною станцією. Щоденно складає меню-розкладку з урахуванням кількості присутніх дітей у закладі та норм харчування. Аналіз виконання норм харчування показує, що по основним продуктам харчування норми були виконані більше 90% (м’ясо та м’ясопродукти – 95%, риба та рибопродукти – 95 %, молоко – 94%, сир твердий – 96 %, сир кисломолочний – 99%, сметана – 98 %, молоко та молочнокислі продукти – 94 %, яйця – 96 %, олія соняшникова – 99 %, масло вершкове – 100 %, кондитерські вироби та цукор – по 100 %, соки та фрукти свіжі – 100 % та 90% відповідно, овочі – 94 %.

У той же час недостатньо діти отримують фруктів сушених (79%), сала (34%). Щомісячний аналіз причин невиконання норм харчування дозволяє враховувати недоліки і насичувати дитяче меню у наступні місяці.

Постачальниками продуктів харчування і продовольчої сировини є:

  • ТОВ «Ворожба» (м’ясо та м’ясопродукти);
  • Філія дочірнього підприємства «Аромат» «Сумський молокозавод» (молоко та молочні продукти);
  • "Сумська паляниця" (хліб та хлібобулочні вироби);
  • ПП Трофімов М.І. (крупи, цукор, мука, кондитерські вироби, фрукти, овочі, риба та рибопродукти);
  • ПП Дубовик І.М. (яйця курей).

З усіма постачальниками заключні договори на доставку продуктів харчування, визначені ціни. З кожною партією продуктів медична сестра отримує супровідні документи, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо).

З метою здійснення належного контролю за станом харчування медсестра з дієтичного харчування веде необхідну документацію: журнали бракеражу сирої та готової продукції, журнал обліку виконання норм харчування.

Медична сестра з дієтичного харчування контролює вихід, безпеку та якість страв (бракераж готової продукції), дотримання технології їх приготування, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність у них гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, своєчасність проходження медичного огляду працівниками харчоблоку.

Щомісяця проводить заняття з гігієни харчування й основ дитячого дієтичного харчування, санітарно-освітню роботу, у тому числі бесіди щодо харчування дітей у колективі і родині (вечеря дитини вдома, харчування у вихідні дні тощо).

З метою якісного приготування дитячої їжі у дошкільному закладі облаштований харчоблок, який має п’ять виробничих цехів (сирої овочевої сировини, сирої м’ясної і рибної сировини, цех для роботи із тістом, 2 цехи безпосереднього приготування страв), комору для зберігання продуктів харчування, виданих на день, і кімнату для миття посуду. Біля харчоблоку знаходиться комора для зберігання продуктів, отриманих від постачальників, і погріб для зберігання овочів. Харчоблок устаткованим необхідним технологічним обладнанням. В наявності 5 холодильників, 1 електроплити 6-комфорочна з жарочною шафою та 1 електроплита 2-комфорочна, 1 електрокотел на 60 л, 1 електросковорода, 1 електром’ясорубка, 1 електрокотел для кип’ятіння води на 200 л, 1 бойлер для нагріву води, 1 електроовочерізка. Харчоблок устаткований необхідним посудом. У 2014 році придбано жарочну шафу на два відділення та витяжний зонт для плити.

Працівники дошкільних груп (вихователі та помічники вихователів) приділяють увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок до та під час вживання їжі, починаючи з раннього віку дитини (згідно з вимогами чинної програми). Дотримуються принципів наступності, єдності вимог в дошкільному навчальному закладі і в родині – висвітлюють в інформаційних куточках для батьків питання організації харчування дітей у дошкільному закладі і вдома; питання раціонального харчування дітей вносять у тематику батьківських зборів, конференцій, консультацій для батьків.

Питання дитячого харчування заслуховуються на виробничих нарадах, засіданнях педагогічної ради колективу.

/Files/images/49.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1150

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.