Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/vospitatelnaja_rabota_v_shkole-2.jpg

У кожному дитячому садку працює безліч співробітників, і в кожного з них своє коло обов'язків. Але деколи батькам досить складно розібратися, до кого звернутись зі своїми проблемами. Так з ким же краще за все обговорити питання виховання? Про що можна запитати методиста? За що відповідає вихователь? І чим займається психолог?

Керівництво

До адміністрації дошкільного навчального закладу відносяться завідувачка дитячим садом, вихователь-методист, старша медична сестра, головний бухгалтер, завідувач господарством.

Завідувачка дитячим садком здійснює загальне керівництво дитячим садом. У своїй діяльності вона спирається на Закон України «Про освіту», Типове положення про дошкільний навчальний заклад, Статут дошкільного закладу і на інші законодавчі акти. Вона займається комплектуванням груп дітьми у відповідності з їх віком, станом їх здоров'я, індивідуальними особливостями та запитами батьків, підбирає кадри, керує педагогами, і обслуговуючим персоналом. Крім того, завідувачка відповідає за раціональне використання бюджетних асигнувань, а також коштів, що надходять з інших джерел.

Батьки можуть звертатися до завідувачки за консультаціями і вносити власні пропозиції щодо покращення роботи з дітьми, а зокрема, пропозиції щодо організації додаткових послуг. Батьки також в праві вимагати від неї, щоб очолюваний нею колектив забезпечував дитині належний догляд, виховання та навчання, охорону і зміцнення здоров'я - відповідно до умов договору.

Вихователь-методист займається методичною роботою та організовує весь виховно-освітній процес в дитячому садку. Тому в повсякденному спілкуванні його також називають методистом.

Разом із завідувачкою він керує колективом дитячого садка, беручи участь у підборі кадрів, у розробці та впровадженні програм розвитку та педагогічних планів. Комплектує групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними установами, школами, дитячими центрами, музеями тощо.

Вихователь-методист організовує методичну роботу в педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та групові консультації. Крім цього він бере участь в роботі з батьками: готує стенди, папки-пересувки, присвячені сімейному вихованню та ін.

Старша медична сестра контролює роботу всієї медичної служби дошкільного закладу, співпрацює з дільничим лікарем-педіатром у нагляді за здоров'ям дітей. Вона веде особисті індивідуальні карти щеплень дітей, контролює санітарно-епідемічний стан у дошкільних групах та навчальних і службових приміщеннях дитячого садка, а також стежить за дотриманням режиму дня, харчуванням дітей, правильним проведенням ранкової гімнастики, фізкультурних занять і прогулянок. Організовує заходи по загартуванню дітей і бере участь в організації оздоровчих заходів. Веде щоденний облік дітей, відсутніх через хворобу. Крім того, старша медсестра готує дітей до лікарських оглядів і сама бере участь у них, проводить зважування, антропометричні вимірювання дітей, слідкує за здійсненням профілактичних щеплень і доводить до відома батьків про призначення лікарів.

Головний бухгалтер провадить бухгалтерський облік у дошкільному закладі, контролює роботу бухгалтерії у всіх фінансових напрямках: нарахуванні заробітної плати працівників закладу, нарахування та облік виплати батьківської плати, встановлення пільг для батьків по оплаті за харчування дітей, дотримання фінансової дисципліни тощо.

Завідувач господарством керує роботами по господарському обслуговуванню дитячого садка . Стежить за станом приміщень, займається закупівлями меблів, посуду, обладнання та іграшок. Керує роботами з благоустрою та озеленення території, стежить за виконанням протипожежних заходів та інших умов безпеки дітей і дорослих.

Основний педагогічний склад

Вихователь (вихователька) - педагог, безпосередньо відповідальний за життя і здоров'я довірених йому дітей. Проте вихователька не просто «наглядає» за малюками, вона планує та проводить заняття, ігри, прогулянки та розваги відповідно до віку дітей. Створює умови в групі для успішної реалізації виховно-освітньої програми і, власне кажучи, сама ж її реалізує. Спільно з музичним керівником готує свята, розважальні та фізкультурні заняття. Керує роботою помічника вихователя. Крім того, вихователь веде роботу з батьками з питань виховання дітей у сім'ї, залучає їх до активної співпраці з дитячим садком.

Вихователь-еколог - вихователь, який поглиблено навчає дітей основам природознавства, проводячи тематичні заняття у кожній віковій групі дитячого садка, формує у дітей свідому екологічну поведінку. Проводить природничі екскурсії по території дошкільного закладу і за його межі, планує роботу на екологічній стежині. Розробляє для вихователів систему спостережень, трудової діяльності у куточку природи, на дитячому городі, у квітниках.

Музичний керівник відповідає за музичне виховання. Організовує та проводить музичні заняття, літературно-музичні ранки, вечори. Виявляє музично обдарованих дітей і займається з ними індивідуально і в групі. Бере участь у проведенні ранкової гімнастики, фізкультурних занять і розваг, забезпечує музичний супровід організованих ігор дітей у 2-ій половині дня, проводить музично-дидактичні, театралізовані і ритмічні ігри.

Практичний психолог - його робота спрямована на збереження психічного, соматичного і соціального благополуччя вихованців. Його завдання - допомога дітям, батькам та педагогічному колективу у вирішенні конкретних проблем. Практичний психолог проводить психологічну діагностику, визначає ступінь відхилень (розумових, фізичних, емоційних) у розвитку вихованців, виявляє порушення соціального розвитку і проводить їх психолого-педагогічну корекцію. Бере участь у плануванні та розробці розвиваючих та корекційних програм в освітній діяльності. Сприяє розвитку творчо обдарованих вихованців. Формує психологічну культуру педагогічних працівників, а також дітей і їх батьків.

Вчитель-логопед займається корекцією відхилень у розвитку мовлення дітей. Обстежує вихованців, визначає структуру і ступінь вираженості наявних у них дефектів. Проводить групові та індивідуальні заняття з виправлення відхилень.

Інструктор з фізкультури здійснює організацію фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільному закладі. Проводить фізкультурні заняття з дітьми двічі на тиждень у кожній віковій групі у фізкультурній залі, один раз на два тижні - фізкультурні свята та розваги як у фізкультурній залі. так і на фізкультуному майданчику. Бере участь у розробці та проведенні ранкових гімнастик, піших переходів, фіззанять на свіжому повітрі. Один раз на квартал комісія у склад вихователя-методиста, старшої медсестри та інструктора з фізкультури здійснюють медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. Організовуючи роботу з дітьми, інструктор з фізкультури враховує медичні показання лікарів-педітрів, висновки медичних оглядів.

Керівник гуртка (хореограф) здійснює навчання дітей дошкільного віку основам хореографії, проводить частину музичного заняття. Разом із музичним керівником створює танцювальні композиції, розробляє сценарії свят та розваг. Із здібними дітьми проводить гурткову роботу.

Керівник гуртка народознавства проводить гурткову роботу з дітьми старшого дошкільного віку по формуванню у них знань з історії рідного краю, народних традицій, державних символів України, сприяє вихованню у дітей любові до рідного краю та гордості та поваги до української держави.

До кого звернутися?

Всі педагоги дитячого садка повинні мати вищу фахову або середню спеціальну освіту. Кожен з педагогів (логопед, психолог) працює в парі з вихователем в групі і ті знання, які дитина отримує на заняттях, закріплюються потім у повсякденній діяльності.

До будь-якого співробітника дитячого садка батьки можуть звернутися з питаннями та отримати кваліфіковану відповідь. Так, вихователь може відповісти на питання, що стосуються організації дозвілля дітей вдома, розповісти про програми та методи роботи, які використовуються в дитячому садку, про те, що повинна знати і вміти дитина до певного віку, порадити, які книги та іграшки варто купувати малюкові.

З вихователями можна обговорити деякі питання виховання: що зробити, щоб дитина прибирала іграшки? Чим зайняти дитину під час підготовки до вечері? Як обговорювати з дитиною прочитаний твір? Які питання слід задавати дитині під час розглядання ілюстрацій у книзі? та ін

Всі співробітники дитячого садка працюють у тісному контакті один з одним, створюючи найкращі умови для фізичного і психічного життя дитини.

/Files/images/4986_big.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1387

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.