Лист МОН №1/3845-22 від 02.04.22 року "Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні" wym-1651146799138

Лист МОН №1/12490-23 від 21.08.23 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році" wym-1705563432556

Рекомендації для педагогів ЗДО щодо організації освітнього процесу на період дії воєнного стану в Україні

1. Організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті (очне, змішане, дистанційне).

2. Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

3. Перевіряти технічне налаштування, обов'язково звертати увагу на налаштування веб-камери, її необхідно встановити на рівень очей або трохи вище, адже діти повинні бачити очі педагога, важливо дивитися у камеру.

4. Під час зйомки прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п'яти хвилинних відео будуть переглянуті з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

5. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеозаняття — це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити дітей, якщо ви не тримаєте екран активним.

Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

6. Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей, через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі з питань стану здоров’я дитини, особливостей навчання, виховання, розвитку дітей при використанні дистанційного та змішаного видів комунікації. Результати зворотного зв’язку сформують основу для планування консультативної та методичної допомоги батькам з різних питань виховання дітей.

7. Інформувати батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя. Для цього практичні психологи мають вести постійне спостереження за ними, а вихователі — враховувати в освітній роботі дані моніторингу психічного стану дітей, організовувати емоційнопідтримувальну мовленнєву комунікацію, використовувати індивідуально дібраний комплекс технологій психолого-педагогічного супроводу.

8. Формувати бібліотеку онлайн-матеріалів для організації освітнього процесу. Бібліотека може зберігатися у хмарі з подальшим надсиланням доступу усім стейкхолдерам.

9. Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема на сайті МОН“Сучасне дошкілля під крилами захисту”у Telegram-каналі «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny.

10. Проводити роботу з батьками щодопсихологічного супроводу дитиниу воєнний час, надавати консультативну підтримку щододопомоги дітям впоратисяз тривожністю під час воєнних дій.

11. Залучати дітей до самостійного виготовлення поробок, малюнків, будь-яких проєктів, адже швидке усвідомлення результату підвищує відчуття спокою і сили.

12. Спостерігати за поведінкою дитини. У разі регресивного стану (відкатування в поведінці та реакціях до більш раннього віку) доречними будуть тілесні ігри та вправи.

13. Організовувати педагогічний супровід дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків щодо формування навичок безпечної поведінки, стресостійкості, збереження фізичного, психологічного, емоційного здоров’я із застосуванням освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі.

Організація дистанційного навчання

Дистанційне навчання відбувається по-різному, стандартизований підхід до всіх тут не спрацює. В дошкільних закладах взаємодія з родинами в умовах впровадження дистанційної освіти можлива у форматі «педагог – батьки – дитина». Це пов’язане з несформованостю багатьох навиків у дітей, таких як опанування самостійного читання, вміння роботи з ІКТ, самоорганізації тощо.

При організації такої форми роботи з дошкільниками батьків лякає та відштовхує те, що:

за умови власної роботи, дистанційного навчання дітей-школярів, у них не буде часу та сил виконувати завдання ще й з дошкільником,

небажання дитини займатися з батьками,

забагато фото-звітувань про виконану роботу,

необхідність дотримуватись конкретного часу занять,

псування зору дітей тощо.

Завданням педагога стає необхідність отримати підтримку батьків. Для цього необхідно створити комфортні умови і для них. Необхідно продумати роботу так, щоб батьків зацікавила можливість виконувати завдання у зручний час, надання можливості дитині поспілкуватися з друзями, підвищення інтересу малюка до знань запропонованою цікавою добіркою завдань тощо.

Інструментами спілкування при дистанційному навчанні можуть бути:

Електронна пошта– це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді.

Форум– найпоширеніша форма спілкування. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий.

Чат– спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час за дистанційною формою є важливим моментом

Відеоконференція– це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції необхідна її чітка підготовка: створення програм, своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком. Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених групах», коли вихованці та вихователь знаходяться на відстані. Отже, обговорення відбувається у режимі реального часу. Вихователь і діти можуть бачити один одного.

Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Наприклад, автор розміщує публікацію у блозі, та дає можливість іншим прочитати і прокоментувати розміщений матеріал.

Соціальні мережіTelegram та Viber дозволяють створювати закриті та відкриті канали, групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Наразі вже багато закладів дошкільної освіти впроваджують дистанційне навчання, деробота здійснюється таким чином:

Найпоширенішою практикою є створення в соціальної мережі Viber групи для батьків та надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-, аудіо-, відео-, письмово тощо) та отримання фотозвітів,

Надсилання посилань на сторінки з розвиваючими завданнями, аудиоказками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі Інтернет,

Надсилання відео-роликів за темами занять,

Проведення конкурсів, марафонів, флешмобів,

Он-лайн спілкування з дітьми,

Відео-конференції з групою дітей,

Створення та використання Ютуб-каналів.

Освітню роботу в умовах дистанційного навчання здійснюють не лише вихователі. До цієї роботи долучаються вчителі-логопеди, інструктори з фізкультури, музичні керівники, практичні психологи тощо.

Особливістю навчання дошкільнят, є необхідність включення в навчальну діяльність ігор (дидактичних, предметних, розвивальних).

Звертаємо увагу на те, що освітню роботу з дітьми необхідно здійснювати систематично. Дистанційне навчання доцільно проводити через інтерактивні навчальні матеріали, через соціальні мережі, через освітні платформи, електронні сервіси та додатки тощо.

Особливого значення для психологічного розвантаження малюків набувають зустрічі в режимі реального часу за допомогою гаджетів. Такі зустрічі доречно проводити 2 рази на тиждень у групах передшкільного віку, а саме: з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку (у разі згоди батьків) – не більше 10 хвилин, з дітьми старшого дошкільного віку – до 15 хвилин. Пропонуємо проводити заняття в режимі он-лайн конференції за таким графіком: молодший дошкільний вік – понеділок, середа з 10.00, середній дошкільний вік – вівторок, п’ятниця з 10.00, старший дошкільний вік – вівторок, четвер з 10.30.

Найзручнішим для проведення занять у форматі відеоконференцій є платформа Zoom (Безкоштовний обліковий запис дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин. Програма відмінно підходить для індивідуальних і групових занять, в неї можна заходити як з комп'ютера, так і з планшета з телефоном. До відеоконференції може підключитися будь-хто, що має посилання, або ідентифікатор конференції. Захід можна запланувати заздалегідь, а також зробити повторюване посилання, тобто для постійного заняття в певний час можна зробити одне і те ж посилання для входу.Переваги:

Відмінний зв'язок.

Відео та аудіо зв'язок з кожним учасником.

У організатора є можливість вимикати і включати мікрофон, а також вимикати відео і запитувати включення відео у всіх учасників.

Можна увійти в конференцію як учасник з правами тільки для перегляду.

Можна ділитися екраном (screensharing) вже зі звуком.

Демонстрацію екрану можна поставити на паузу.

Більш того, можна ділитись не всім екраном, а тільки окремими додатками, наприклад, включити демонстрацію браузера.

В налаштуваннях можна надати всім учасникам можливість ділитися екраном, або включити обмеження, щоб робити це міг тільки організатор.

В платформу вбудована інтерактивна дошка, можна легко і швидко перемикатися з демонстрації екрану на дошку.)

Для дієвої організації дистанційного навчання пропонуємо наступний алгоритм:

1. Сплануйте роботу.Для цього визначте навчальний кінцевий результат, якого хочете отримати від малюків. Поставте собі три запитання: Чому я хочу навчити дітей? Яким чином вони досягнуть бажаних результатів? Яким чином я зможу допомогти їм досягнути бажаних результатів?

2. Створіть навчальні матеріали.Організувати навчальну діяльність вихованців дистанційно – це надати допомогу самостійно розібратися із тим, чого вони не знають і не вміють. Для цього у малюка повинні бути навчальні матеріали та завдання, посильні для його вікової групи. До навчальних матеріалів додавайте інструкції з використання, зазначайте час на виконання, рекомендації та підказки. Також, на допомогу батькам можна розміщувати мультимедійні матеріали – презентації, відеоролики, посилання, які допоможуть у вивченні зазначеної теми. Необхідно надати батькам перелік інтернет-джерел, які сприятимуть легшому засвоєнню матеріалу.

3. Враховуйте, що не всі вихованці однаково активно можуть бути залучені до освітньої діяльності.Потрібен індивідуальний підхід, це спрощує етап підготовки завдань й дозволяє розкрити творчий потенціал малюків.

4. Продумайте отримання зворотнього зв’язку.Для отримання зворотнього зв’язку радимо використовувати електронну пошту, онлайн-сервіси (наприклад освітню платформу Youtube, Viber, Skype, Whats App, Теlegram , ZOOM, тощо).

Говоримо мовою онлайн-освіти

Архівний запис — відеозапис пройдешнього вебінару. Його можна додати на сайт, розіслати колегам та учасникам, які не змогли відвідати захід, а також вигідно використати з маркетинговою метою. Це чудовий спосіб поділитися корисним контентом та надати людям можливість проглядати й вивчати його в зручний час.

Блог — особистий сайт, доступний для суспільного перегляду. Він містить регулярно оновлювані записи, статті, чек-лісти, інфографіки, зображення, мультимедіа тощо.

Вебінар («веб» і «семінар») — онлайн-семінар, доповідь, презентація, лекція на певну тему, організована за допомогою вебтехнологій у режимі прямої трансляції. Вебінару властива головна ознака практикуму — інтерактивність. Під час вебінару лектор і слухачі мають можливість спілкуватись у чаті.

Відеоконференцзв’язок — це телекомунікаційна технологія інтерактивної взаємодії двох чи більше віддалених абонентів. Вони можуть обмінюватися аудіо-та відеоінформацією в реальному часі.

Відеоконференція — інформаційна технологія, яка дає змогу організовувати спілкування між групою віддалених користувачів з передачею живого зображення та звуку. Учасники відеоконференції можуть обмінюватися даними та спільно їх обробляти в реальному часі.

Відеолекція — це скорочений запис лекції, який доповнюють схемами, таблицями, фотографіями та відеофрагментами, що ілюструють матеріал лекції. Саме такі лекції — основа онлайн-курсів. Відеолекції також ефективні в дистанційному та заочному навчанні як спосіб повторення вивченого матеріалу.

Віртуальна консультація — онлайн-допомога. Найчастіше використовують користувачі курсів, щоб уточнити самостійно отримані знання завдяки віртуальному спілкуванню з викладачами.

Віртуальне тьюторство — онлайн-наставництво. Використовують, щоб скорегувати й закріпити самостійно отримані знання , а також для напрацювань навичок групової діяльності й обміну досвідом з іншими учасниками навчання. Тьютор консультує слухачів та підтримує їх зацікавленість у навчанні впродовж всього курсу; організовує роботу в інтернет-конференції групи; здійснює інтерактивний зворотний зв'язок щодо виконаних практичних завдань тощо.

Віртуальний клас — програмний продукт, що дає змогу провести групові навчальні заняття, ділові наради чи маркетингові заходи у віртуальній аудиторії. Спілкування у віртуальному класі відбувається через текстовий, голосовий і відеочат, демонстрацію текстових чи зображувальних матеріалів, спільне малювання та письмо на білій дошці.

Гейміфікація (ігрофікація) — використання ігрових прийомів у освіті. Принципи, які робляті ігри захопливими, переносять у навчання. Воно складається з досягнення невеликих і зрозумілих цілей. За це користувачі отримують винагороду. Також діє принцип миттєвого зворотного зв'язку: студент відчуває свій прогрес, і це його мотивує.

Електронне портфоліо — колекція праць і досягнень певної людини, доступні онлайн Для спільного доступу. Дає змогу продемонструвати індивідуальні досягнення чи прогрес за певний період часу, відобразити рівень отриманих знань, умінь і навичок.

Інтернет-конференція — формат наукових і науково-практичних конференцій, який дає змогу швидко знайомитися з дослідженнями та сучасними практиками в освіті. Доповіді та тези розміщують на спеціальному сайті, доступ до якого мають попередньо зареєстровані учасники. Інтернет-конференція передбачає обмін думками: учасники коментують доповіді та спілкуються як між собою, так і з доповідачами.

Інфографіка — візуальний спосіб подання інформації, даних і знань. Інфографіка дає змогу організувати складні процеси й великі обсяги даних. Цей інструмент задіює зоро й асоціативну пам'ять. За його допомогою можна розповісти історію без жодного слов

Контент навчання — зміст курсу чи вебінару. Призначений для безпосереднього сприймання слухачем із метою навчання чи орієнтації в навчальному процесі.

Модуль навчання — частина освітньої програми чи навчальної дисципліни. Має логічну завершеність щодо встановленої мети та результатів навчання.

Освітня платформа — онлайн-сервіс, де можна зберігати навчальні матеріали, обмінюватися інформацією, виконувати та здавати завдання.

Скринкаст — запис екрана спікера для аудиторії вебінару, відео- чи офлайн-лекції. Використовують лектори, коли покроково навчають користуватися програмами чи створювати вебсторінки. Так студенти бачать кожен клік чи налаштування. Відеозахват екрана оживлює освітній процес, тому що дає змогу наочно опрацювати типові труднощі.

Форум — онлайн-платформа для організації неформального спілкування учасників навчання та викладачів. Форум відбувається у форматі обговорення актуальних тем і питань.

Чат, чаттер (англ, chat — балакати) — засіб обміну повідомленнями по мережі в режимі реального часу. А також це програмне забезпечення, що дає змогу організувати так спілкування.

Як створити відеоролик

Завантажте й установіть відеоредактор.
Насамперед зайдіть на офіційний сайт розробника відео редактора icecreamapps.com/ru/Video-editor/. За потреби поміняйте мову в правому верхньому кутку
Виконати дію «Завантажити»
Завантажування має по­чатися автоматично. Якщо ж не почалося -дія «Натисніть сюди» на тій самій сторінці.
Зауважте, куди комп'ютер зберіг файл video_editor_setup.exe. Відтак двічі клацніть на ньому - розпочнеться установлення відеоредактора.
На другому кроці установлення ви побачите віконце.
Якщо його залишити як є, то водночас із відеоредактором на ваш комп'ютер установляться додаткові, зайві програми. Тож виберіть у віконці опцію «Настройка параметрів» і познімай­те всі прапорці.
Для цього клацніть на них один раз.
Відтак клацніть «Далі ».

Відкрийте встановлений відеоредактор і починайте роботу.

Додайте необхідні файли
Насамперед збережіть в одній папці на комп'ютері всі фото-, відео- та аудіофайли, необхідні для створення відеоролика. Так буде зручніше додавати їх у бібліотеку відеоредактора - це частина ро­бочого вікна вгорі ліворуч.
Додайте перший файл відеоролика Для цього:
клацніть на написі «Додати файли»
У віконці, що відкрилося, оберіть папку і файл, клацніть «Відкрити»,
так само додайте в бібліотеку всі фото-, відео- та аудіофай­ли, що знадобляться вам для відеоролика.
Неважливо, у якому порядку ви їх додаєте- послідовність на­лаштуєте пізніше на розкадровці. В інтерфейсі відеоредактора вона називається «таймлайн» (англ, time line — лінія часу).
Коли ви додаватимете файли в бібліотеку, відеоредактор автоматично створить «сиру» версію вашого відеоролика під на­звою «Мій проект 1» і так само автоматично зберігатиме цей проект, поки з ним іде робота.
Якщо ви додали в бібліотеку непотрібний файл, то клацніть на ньому, а потім на хрестику в правому верхньому кутку файлу. Так ви видалите його з бібліотеки відеоредактора.
Маєте змогу також додати у відеоролик одноколірні кадри. Вони знадобляться для титрів на початку, в кінці або посередині ро­лика. Щоб обрати й додати одноколірний кадр клацніть «До­дати колір», оберіть колір і клацніть «Додати»-кадр по­трапить у бібліотеку.

Вибудуйте послідовність кадрів

Тепер розпочніть монтувати відеоролик.

Один за одним притри­муйте файли лівою клавішею миші та перетягуйте їх на розкадровку.

Щоб на розкадровці поміняти кадри місцями, притримайте кадр лівою клавішею миші та пересуньте його в потрібний бік.

Аудіофайл перетягніть трохи нижче зображень і відео.

Для того щоб посунути саму розкадровку, притримайте лі­вою клавішею миші бігунок внизу й посуньте його в потрібний бік

Для того щоб кадрувати відео та зображення клацніть на потрібному файлі;

оберіть дію «Кадрування », і так у наступному вікон­ці знов.

Обрізання відео
Потягніть за кутки рамки, щоб обрізати зайве; притримайте рамку дівою клавішею миші посередині, щоб зсунути (результат відображатиметься праворуч);
збережіть результат.

Збережіть відеоролик.

Коли все буде готово, подивіться на пропорції вашого відео. Якщо захочете їх змінити, клікніть на написі «ландшафт)». Відкриються варіанти — від традиційної альбомної орієнтації зображення до книжкової чи квадратної.

Насамкінець збережіть готовий відеоролик:

• клацніть на написі «Экспорттувати відео» ;

• назвіть відеоролик;

• визначте, куди зберегти відеоролик — клацніть на значок папки й оберіть її на комп'ютері;

Відеоролик збережеться на вашому комп'ютері.

Для того щоб створити новий проект у відеоредакторі, клацніть на написі «Мої проекти». У віконці, що відкрилося, оберіть дію «Створити новий проект».

Відеоредактор Icecream Video Editor — безплатна програма, яку користувач завантажує з офіційного сайту виробника. Тож встановлений відеоредактор можна і варто оновлювати. Коли розробник оновлює програму, угорі основного вікна відеоредактора з'являється напис «Доступно оновлення» — треба його клацнути й завантажити оновлення. Так ви постійно матимете найсвіжішу робочу версію програми, яка дасть вам змогу монтувати відеоролики залежно від ваших потреб і творчих намірів.

Як підготувати якісне відеозаняття для дошкільників

Підготовка якісного відеозаняття

Оцінити свої технічні можливості

Можна зняти і просте відео,надіслати його не обробленим, але для якісного заняття ліпше скористатися додатками та програмами та додатками, які допоможуть удосконалити його, бо дають змогу:

· монтувати та обрізати відео;

· накладати звук та текст;

· стискати відео великого розміру для оптимального його передавання;

· додавання частини мультфільму, чи музичного кліпу

Якщо до власного відео додаєте частину відео чи музичного кліпу, обов’язково надавайте окреме посилання на першоджерел, щоб не порушувати авторські права.

До технічної підготовки належить також уміння зафіксувати камеру на відстані так, щоб глядач добре бачив дрібні деталі

Облаштуйте місце для зйомки

Окрім педагога, дошкільники також постійно бачать задній фон. Тому оберіть гарне місце для зйомки. Перевірте, щоб не було зайвих предметів і звуків, які можуть відволікати глядачів. Подбайте про порядок у кадрі: викладайте лише необхідні матеріали, вчасно прибирайте їх і кладіть на місце. Діти легко та без спеціальних зусиль засвоюють навички самоорганізації, які ви демонструєте.

Періодично змінюйте фон і свій образ.

Перетворіться на героя казки, чи мультфільму. Це допоможе підтримувати стійку увагу та цікавість дітей до заняття. Але не перевтілюйтесь під час перших 3 – 4 зустрічей, адже це період адаптації до спілкування з вами і дітям вкрай необхідна сталість.

Продумайте зміст

Як і традиційні, відеозаняття мають бути навчально-розважальними. Коли плануєте їхній зміст, використовуйте тематичний підхід враховуйте вимоги програми для віку. Намагайтеся охопити всі розділи програми. Види активностей для відео занять ті самі, що і в групі : мовлення, слухання, сприймання зором,ю маніпулювання, рух. Намагайтеся, щоб активності, до яких ви спонукаєте дітей були різноманітними.

Тривалість занять залежить від віку та гігієнічних вимог. Лікарі рекомендують обмежити комунікацію з девайсами дитини віком 3-5 років у межах 15 хв. На добу, дітям 6 – 7 років розширити доступ до екранів до 20 хв. Під час заняття застосовуйте як відомі так і нові ігри та ігрові вправи. Якщо нова гра приділіть увагу поясненню правил гри, якщо відома – нагадайте важливі моменти, а також опирайтесь на досвід минулих зустрічей. Так ви спонукаєте дітей переглядати попередні відео. Розробіть варіати виконання вправ дітьми як на одинці так і разом з дорослими.

Щоб дошкільникам було цікавіше об’єднайте сюжети зустрічей у серіал за допомогою одного героя, предмета чи ритуалу.

Підготовка матеріалу

Аби зацікавити дітей, а головне - залучити їх до активної діяльності, вам обов’язково знадобляться як демонстраційні, так і роз даткові матеріали

Демонстраційні матеріали.

Розмір слід обирати такий, щоб не губився у кадрі, а зміст відповідав віку дітей. Уникайте картинок з глянцевою поверхнею, залюмінованих, бо вони відсвічують.

Роздаткові матеріали

Про роздаткові матеріали необхідні для занять повідомте батькам зазаделегідь, або озвучте на початку зустрічі та запропонуйте натиснутим паузу для підготовки. Або повідомте у кінці заняття, що знадобиться для роботи на наступній зустрічі. Цей варіант найліпше підходить до занять- серіалів.

Якщо змістом заняття передбачена участь дорослих , також зверніть на це їхню увагу.

Тримайте зворотній зв’язок.

Мовлення педагога – його найважливіший інструмент у роботі. Вихователь має вміло використовувати синоніми, антоніми, літературні та народні вислови, фразеологічні звороти. Аби потренувати свою вправність використовуйте 70 способів сказати дитині «Молодець!. Словник вихователя має бути багатим і точним. Спілкуючись з дітьми онлайн, постійно вводьте нові слова та періодично їх повторюйте. Обов’язково починайте кожну зустріч із прозового або віршованого привітання. Закінчуйте її прощанням у якому анонсуйте наступне заняття.

Памятайте про вікові можливості дітей.

Спілкуйтеся з молодшими дошкільниками короткими та простими за структурою фразами. Вживайте слова з конкретним змістом, дещо уповільнений темп та емоційну мову. Із дітьми 5-6 років говоріть складними реченнями, бо вони вже починають розуміти причини нескладних явищ.

Зверніть особливу увагу на запитання до дітей. Після кожного запитання робіть паузу. Пропонуйте відповідати вголос, а відтак підсумовуйте відповіді як на звичайному занятті фразами «Ви правильно здогадалися …», «Дійсно. Для того щоб…», тощо. Після того як ви створили відео запросіть «фокус-групу» переглянути його. Наприклад, надішліть матеріал колезі з проханням переглянути його, висловити свої коментарі. Але ліпше, щоб оцінила дитина, або кілька дітей приблизно того віку, що і вихованці. Так ви побачите реакцію дітей та зацікавленість потенційного глядача. Успіхів!

Вебінари для педагогів

«Як підвищити ефективність дистанційної роботи» wym-1651147419792

«Практичні вправи та техніки для дітей при психотравмуючій події» wym-1651147694801

Кiлькiсть переглядiв: 367

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.