Право на звернення до керівників дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів мають батьки, учні, працівники та інші зацікавлені особи незалежно від місця проживання.
Роботу з індивідуальними чи колективними зверненнями врегульовують положення таких нормативно-правових актів, як-от:
- Закон України «Про звернення громадян» wym-1511770793104
- Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади вищого рівня та органів місцевого самоврядування»
- постанова КМУ «Про затвердження класифікатора звернень громадян» wym-1511770868157.
Види звернень громадян і їхні особливості
Пропозиція/зауваження - автор пропонує конкретні рекомендації, які, на його думку, можуть суттєво поліпшити якість навчально-виховного процесу
Заява/клопотання - заявник просить керівництво навчального закладу про вирішення справи, що належить до компетенції останнього, однак не вказує на порушення своїх прав
Скарга - скаржник апелює проти рішення, дій або бездіяльності посадових осіб закладу, що призвели до порушення його прав
Також законодавчо установлено вимоги до подання й оформлення звернень, а саме:
- адресування виключно компетентному органу
- наявність таких реквізитів, як ПІБ автора, адреса, підпис (лише у випадку надсилання письмового звернення) та дата
- чіткість, зрозумілість і лаконічність прохальної частини розбірливість написаного (у випадку власноручного оформлення звернення).
Орієнтовний перелік питань, що можуть порушувати у своїх зверненнях громадяни донавчального закладу
Сфера компетенції
Освітня
- зарахування на навчання до навчального закладу
- удосконалення навчально-виховного процесу
- оптимізація режиму роботи закладу
- діяльність гуртків за напрямами інтересів
- організація свят, конкурсів
Матеріально-технічна
- ремонт кабінетів
- опалення
- забезпеченість комп’ютерною та іншою технікою
- оновлення спортивного інвентарю
Охорони здоров’я
- якість харчування у закладі
- оплата харчування
- діяльність медпунктів
Трудова
- оплата праці працівників закладу
- робота профспілкового органу
- відпустки та відгули
- графік роботи вихователів у літній період
- працевлаштування випускників ВНЗ
Соціальна
- надання соціальної та матеріальної допомоги працівникам
- робота з дітьми із соціально незахищених сімей
Правова
- порушення прав і свобод вихованців, працівників закладу
- дискримінація за ґендерними, релігійними, расовими чи іншими ознаками
- надання роз’яснень щодо чинних нормативно-правових актів в освітній сфері
Фінансово-економічна
- благодійні внески
- оплата діяльності гуртків
- оплата служби охорони закладу
- звільнення від сплати внесків дітей із малозабезпечених сімей
Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/296-qqq-16-m12-15-12-2016-pratsyumo-z-zvernennyami-gromadyan-u-navchalnomu-zaklad
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
Коментарi