Право на звернення до керівників дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів мають батьки, учні, працівники та інші зацікавлені особи незалежно від місця проживання.

Роботу з індивідуальними чи колективними зверненнями врегульовують положення таких нормативно-правових актів, як-от:

  • Закон України «Про звернення громадян» wym-1511770793104
  • Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади вищого рівня та органів місцевого самоврядування»
  • постанова КМУ «Про затвердження класифікатора звернень громадян» wym-1511770868157.

Види звернень громадян і їхні особливості

Пропозиція/зауваження - автор пропонує конкретні рекомендації, які, на його думку, можуть суттєво поліпшити якість навчально-виховного процесу

Заява/клопотання - заявник просить керівництво навчального закладу про вирішення справи, що належить до компетенції останнього, однак не вказує на порушення своїх прав

Скарга - скаржник апелює проти рішення, дій або бездіяльності посадових осіб закладу, що призвели до порушення його прав

Також законодавчо установлено вимоги до подання й оформлення звернень, а саме:
  • адресування виключно компетентному органу
  • наявність таких реквізитів, як ПІБ автора, адреса, підпис (лише у випадку надсилання письмового звернення) та дата
  • чіткість, зрозумілість і лаконічність прохальної частини розбірливість написаного (у випадку власноручного оформлення звернення).

Орієнтовний перелік питань, що можуть порушувати у своїх зверненнях громадяни донавчального закладу

Сфера компетенції
Освітня
  • зарахування на навчання до навчального закладу
  • удосконалення навчально-виховного процесу
  • оптимізація режиму роботи закладу
  • діяльність гуртків за напрямами інтересів
  • організація свят, конкурсів
Матеріально-технічна
  • ремонт кабінетів
  • опалення
  • забезпеченість комп’ютерною та іншою технікою
  • оновлення спортивного інвентарю
Охорони здоров’я
  • якість харчування у закладі
  • оплата харчування
  • діяльність медпунктів
Трудова
  • оплата праці працівників закладу
  • робота профспілкового органу
  • відпустки та відгули
  • графік роботи вихователів у літній період
  • працевлаштування випускників ВНЗ
Соціальна
  • надання соціальної та матеріальної допомоги працівникам
  • робота з дітьми із соціально незахищених сімей
Правова
  • порушення прав і свобод вихованців, працівників закладу
  • дискримінація за ґендерними, релігійними, расовими чи іншими ознаками
  • надання роз’яснень щодо чинних нормативно-правових актів в освітній сфері
Фінансово-економічна
  • благодійні внески
  • оплата діяльності гуртків
  • оплата служби охорони закладу
  • звільнення від сплати внесків дітей із малозабезпечених сімей

Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/296-qqq-16-m12-15-12-2016-pratsyumo-z-zvernennyami-gromadyan-u-navchalnomu-zaklad

Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Кiлькiсть переглядiв: 335

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.