/Files/images/DSC_0032.JPG

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному віці відбувається формування культурно-ціннісних орієнтації особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національного усвідомлення себе.

Педагогічний колектив Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Зірочка» значну увагу приділяє національно-патріотичному вихованню дітей через використання музейної педагогіки.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею.

Музейна педагогіка розглядає музей, як місце, де виховуються почуття. Музей не «ілюструє» історію, не навчає історії. Він формує в людини особистісне емоційне ставлення до тих чи інших історичних фактів. Основний сенс існування музею – служіння людям, він надає відвідувачам можливість символічного доступу в простір культури.

На жаль, дошкільники не є категорією постійних відвідувачів музеїв. Це обумовлено багатьма чинниками, серед яких і віддаленість музеїв від самих дошкільних закладів, що унеможливлює організацію екскурсій педагогами, і небажання батьків витрачати особистий час на відвідування з дитиною музеїв, і відсутність самих музеїв у місцевості проживання. Єдиним виходом є створення музейного середовища у дошкільному закладі. Цю проблему вирішують міні-музеї, які охоплюють один невеличкий, але цікавий та близький дітям напрямок розвитку культури та історії людської цивілізації.

Міні-музеї – це осередки, що оформлені відповідно до певної теми і можуть містити, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені дітьми до і після відвідування класичних музеїв. З огляду на актуальність проблеми формування у дітей національної свідомості педагоги закладу обрали народознавчу спрямованість міні-музеїв.

У кожній віковій групі створений свій міні-музей, який дозволяє дітям прилучитися до народної культури.

Ще у ранньому віці діти починають цікавитися предметним світом. Пізнання відбувається шляхом нагромадження чуттєвих вражень від речей, котрі оточують дитину. Вихователі груп раннього віку вибрали теми музейних експозицій, близькі та зрозумілі дітям. Міні-музеї народної іграшки створили педагоги у групах раннього віку №1(вихователі Шульга А.М., Васильченко А.Ю.) та раннього віку №2 (вихователі Малишева Л.В., Омельченко І.В.) У групі раннього віку №3 вихователі Переход К.В. та Бублик А.С. організували міні-музей дерев’яної іграшки. Враховуючи вік своїх вихованців педагоги підібрали для експозицій музеїв іграшки різноманітні за матеріалом виготовлення, оздобленням, призначенням. Вихователі в музейному середовищі залучають дітей до розглядання та обстеження експонатів, організовують зображувальну діяльність.

Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.

У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №1 створено міні-музей ляльки-мотанки (вихователь Селюк А.С.). Вихователь зацікавлює дошкільнят ляльками, виготовленими з ниток, тканини, природних матеріалів. Діти знайомляться з історією ляльки-мотанки,пов’язаними з ними народними традиціями У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №2 (вихователі Сибірка Л.В., Бугайова І.О.) створили міні-музей української хустки. У музеї зібрані різноманітні за призначенням та оздобленням хустки.

Вихователі групи (5-го року життя) №1 Подобрій С.Д., Планіда О.Ю. створили міні-музей українського рушника. У музеї зібрані рушники різних регіонів України, що дає змогу познайомити дітей з різноманітністю української вишивки та залучитися до культурної спадщини нашого народу.

Міні-музей українських оберегів створено у групі (5-го року життя) №2 (вихователі Сема Н.В., Калініченко Ю.М.). Експонати представлені предметами українського декоративно-ужиткового мистецтва, рослинами-оберегами.

Вихователі старшої групи №2 Квітко Ю.М., Береза Л.В. створили міні-музей українського посуду. У музеї зібраний різноманітний старовинний та сучасний посуд, оздоблений майстрами різних регіонів України. У музейному середовищі діти знайомляться з історією виникнення та особливостями різних промислів: лозоплетіння, гончарство, деревообробка.

Дроздова Н.А., вихователь 1-го А класу БЗОШ №2 організувала міні-музей українського посуду та вишивки. Зібрала цікаві зразки предметів оздоблених українською вишивкою, український посуд.

Вихователь 1-го Б класу БЗОШ №2 Щербак О.Б. виховує у дітей ціннісне ставлення до хліба та розкриває таємниці його виготовлення у міні-музеї хліба

До наповнення експозицій педагоги залучали батьків та родичів, сусідів та знайомих. Вихователі разом з дітьми розробляли зміст екскурсій по своєму музею, планували інших види роботи в музейному середовищі.

В кожній групі відбулось урочисте відкриття музею. Вихованці старших груп проводили оглядові екскурсії для гостей з інших груп.

Цікавими для дітей є заняття в міні-музеї, які включають у себе і розповідь педагога, і демонстрацію музейного предмета, мовленнєву творчість. Пізнавальними для дітей є завдання знайти певний експонат або визначити всі елементи оздоблення на експонатах, чи знайти на картині предмети, які вони перед тим бачили на експозиції. Такі завдання розвивають уважність дошкільнят, сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу, стимулюють мовлення.

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови.

Переваги міні-музею в тому, що їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина — лише пасивний споглядач, а тут він — співавтор, творець експозиції. Причому, не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей — результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному віці відбувається формування культурно-ціннісних орієнтації особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національного усвідомлення себе.

Педагогічний колектив Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Зірочка» значну увагу приділяє національно-патріотичному вихованню дітей через використання музейної педагогіки.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею.

Музейна педагогіка розглядає музей, як місце, де виховуються почуття. Музей не «ілюструє» історію, не навчає історії. Він формує в людини особистісне емоційне ставлення до тих чи інших історичних фактів. Основний сенс існування музею – служіння людям, він надає відвідувачам можливість символічного доступу в простір культури.

На жаль, дошкільники не є категорією постійних відвідувачів музеїв. Це обумовлено багатьма чинниками, серед яких і віддаленість музеїв від самих дошкільних закладів, що унеможливлює організацію екскурсій педагогами, і небажання батьків витрачати особистий час на відвідування з дитиною музеїв, і відсутність самих музеїв у місцевості проживання. Єдиним виходом є створення музейного середовища у дошкільному закладі. Цю проблему вирішують міні-музеї, які охоплюють один невеличкий, але цікавий та близький дітям напрямок розвитку культури та історії людської цивілізації.

Міні-музеї – це осередки, що оформлені відповідно до певної теми і можуть містити, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені дітьми до і після відвідування класичних музеїв. З огляду на актуальність проблеми формування у дітей національної свідомості педагоги закладу обрали народознавчу спрямованість міні-музеїв.

У кожній віковій групі створений свій міні-музей, який дозволяє дітям прилучитися до народної культури.

Ще у ранньому віці діти починають цікавитися предметним світом. Пізнання відбувається шляхом нагромадження чуттєвих вражень від речей, котрі оточують дитину. Вихователі груп раннього віку вибрали теми музейних експозицій, близькі та зрозумілі дітям. Міні-музеї народної іграшки створили педагоги у групах раннього віку №1(вихователі Шульга А.М., Васильченко А.Ю.) та раннього віку №2 (вихователі Малишева Л.В., Омельченко І.В.) У групі раннього віку №3 вихователі Переход К.В. та Бублик А.С. організували міні-музей дерев’яної іграшки. Враховуючи вік своїх вихованців педагоги підібрали для експозицій музеїв іграшки різноманітні за матеріалом виготовлення, оздобленням, призначенням. Вихователі в музейному середовищі залучають дітей до розглядання та обстеження експонатів, організовують зображувальну діяльність.

Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.

У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №1 створено міні-музей ляльки-мотанки (вихователь Селюк А.С.). Вихователь зацікавлює дошкільнят ляльками, виготовленими з ниток, тканини, природних матеріалів. Діти знайомляться з історією ляльки-мотанки,пов’язаними з ними народними традиціями У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №2 (вихователі Сибірка Л.В., Бугайова І.О.) створили міні-музей української хустки. У музеї зібрані різноманітні за призначенням та оздобленням хустки.

Вихователі групи (5-го року життя) №1 Подобрій С.Д., Планіда О.Ю. створили міні-музей українського рушника. У музеї зібрані рушники різних регіонів України, що дає змогу познайомити дітей з різноманітністю української вишивки та залучитися до культурної спадщини нашого народу.

Міні-музей українських оберегів створено у групі (5-го року життя) №2 (вихователі Сема Н.В., Калініченко Ю.М.). Експонати представлені предметами українського декоративно-ужиткового мистецтва, рослинами-оберегами.

Вихователі старшої групи №2 Квітко Ю.М., Береза Л.В. створили міні-музей українського посуду. У музеї зібраний різноманітний старовинний та сучасний посуд, оздоблений майстрами різних регіонів України. У музейному середовищі діти знайомляться з історією виникнення та особливостями різних промислів: лозоплетіння, гончарство, деревообробка.

Дроздова Н.А., вихователь 1-го А класу БЗОШ №2 організувала міні-музей українського посуду та вишивки. Зібрала цікаві зразки предметів оздоблених українською вишивкою, український посуд.

Вихователь 1-го Б класу БЗОШ №2 Щербак О.Б. виховує у дітей ціннісне ставлення до хліба та розкриває таємниці його виготовлення у міні-музеї хліба

До наповнення експозицій педагоги залучали батьків та родичів, сусідів та знайомих. Вихователі разом з дітьми розробляли зміст екскурсій по своєму музею, планували інших види роботи в музейному середовищі.

В кожній групі відбулось урочисте відкриття музею. Вихованці старших груп проводили оглядові екскурсії для гостей з інших груп.

Цікавими для дітей є заняття в міні-музеї, які включають у себе і розповідь педагога, і демонстрацію музейного предмета, мовленнєву творчість. Пізнавальними для дітей є завдання знайти певний експонат або визначити всі елементи оздоблення на експонатах, чи знайти на картині предмети, які вони перед тим бачили на експозиції. Такі завдання розвивають уважність дошкільнят, сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу, стимулюють мовлення.

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови.

Переваги міні-музею в тому, що їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина — лише пасивний споглядач, а тут він — співавтор, творець експозиції. Причому, не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей — результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному віці відбувається формування культурно-ціннісних орієнтації особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національного усвідомлення себе.

Педагогічний колектив Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Зірочка» значну увагу приділяє національно-патріотичному вихованню дітей через використання музейної педагогіки.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею.

Музейна педагогіка розглядає музей, як місце, де виховуються почуття. Музей не «ілюструє» історію, не навчає історії. Він формує в людини особистісне емоційне ставлення до тих чи інших історичних фактів. Основний сенс існування музею – служіння людям, він надає відвідувачам можливість символічного доступу в простір культури.

На жаль, дошкільники не є категорією постійних відвідувачів музеїв. Це обумовлено багатьма чинниками, серед яких і віддаленість музеїв від самих дошкільних закладів, що унеможливлює організацію екскурсій педагогами, і небажання батьків витрачати особистий час на відвідування з дитиною музеїв, і відсутність самих музеїв у місцевості проживання. Єдиним виходом є створення музейного середовища у дошкільному закладі. Цю проблему вирішують міні-музеї, які охоплюють один невеличкий, але цікавий та близький дітям напрямок розвитку культури та історії людської цивілізації.

Міні-музеї – це осередки, що оформлені відповідно до певної теми і можуть містити, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені дітьми до і після відвідування класичних музеїв. З огляду на актуальність проблеми формування у дітей національної свідомості педагоги закладу обрали народознавчу спрямованість міні-музеїв.

У кожній віковій групі створений свій міні-музей, який дозволяє дітям прилучитися до народної культури.

Ще у ранньому віці діти починають цікавитися предметним світом. Пізнання відбувається шляхом нагромадження чуттєвих вражень від речей, котрі оточують дитину. Вихователі груп раннього віку вибрали теми музейних експозицій, близькі та зрозумілі дітям. Міні-музеї народної іграшки створили педагоги у групах раннього віку №1(вихователі Шульга А.М., Васильченко А.Ю.) та раннього віку №2 (вихователі Малишева Л.В., Омельченко І.В.) У групі раннього віку №3 вихователі Переход К.В. та Бублик А.С. організували міні-музей дерев’яної іграшки. Враховуючи вік своїх вихованців педагоги підібрали для експозицій музеїв іграшки різноманітні за матеріалом виготовлення, оздобленням, призначенням. Вихователі в музейному середовищі залучають дітей до розглядання та обстеження експонатів, організовують зображувальну діяльність.

Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.

У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №1 створено міні-музей ляльки-мотанки (вихователь Селюк А.С.). Вихователь зацікавлює дошкільнят ляльками, виготовленими з ниток, тканини, природних матеріалів. Діти знайомляться з історією ляльки-мотанки,пов’язаними з ними народними традиціями У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №2 (вихователі Сибірка Л.В., Бугайова І.О.) створили міні-музей української хустки. У музеї зібрані різноманітні за призначенням та оздобленням хустки.

Вихователі групи (5-го року життя) №1 Подобрій С.Д., Планіда О.Ю. створили міні-музей українського рушника. У музеї зібрані рушники різних регіонів України, що дає змогу познайомити дітей з різноманітністю української вишивки та залучитися до культурної спадщини нашого народу.

Міні-музей українських оберегів створено у групі (5-го року життя) №2 (вихователі Сема Н.В., Калініченко Ю.М.). Експонати представлені предметами українського декоративно-ужиткового мистецтва, рослинами-оберегами.

Вихователі старшої групи №2 Квітко Ю.М., Береза Л.В. створили міні-музей українського посуду. У музеї зібраний різноманітний старовинний та сучасний посуд, оздоблений майстрами різних регіонів України. У музейному середовищі діти знайомляться з історією виникнення та особливостями різних промислів: лозоплетіння, гончарство, деревообробка.

Дроздова Н.А., вихователь 1-го А класу БЗОШ №2 організувала міні-музей українського посуду та вишивки. Зібрала цікаві зразки предметів оздоблених українською вишивкою, український посуд.

Вихователь 1-го Б класу БЗОШ №2 Щербак О.Б. виховує у дітей ціннісне ставлення до хліба та розкриває таємниці його виготовлення у міні-музеї хліба

До наповнення експозицій педагоги залучали батьків та родичів, сусідів та знайомих. Вихователі разом з дітьми розробляли зміст екскурсій по своєму музею, планували інших види роботи в музейному середовищі.

В кожній групі відбулось урочисте відкриття музею. Вихованці старших груп проводили оглядові екскурсії для гостей з інших груп.

Цікавими для дітей є заняття в міні-музеї, які включають у себе і розповідь педагога, і демонстрацію музейного предмета, мовленнєву творчість. Пізнавальними для дітей є завдання знайти певний експонат або визначити всі елементи оздоблення на експонатах, чи знайти на картині предмети, які вони перед тим бачили на експозиції. Такі завдання розвивають уважність дошкільнят, сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу, стимулюють мовлення.

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови.

Переваги міні-музею в тому, що їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина — лише пасивний споглядач, а тут він — співавтор, творець експозиції. Причому, не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей — результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному віці відбувається формування культурно-ціннісних орієнтації особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національного усвідомлення себе.

Педагогічний колектив Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Зірочка» значну увагу приділяє національно-патріотичному вихованню дітей через використання музейної педагогіки.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею.

Музейна педагогіка розглядає музей, як місце, де виховуються почуття. Музей не «ілюструє» історію, не навчає історії. Він формує в людини особистісне емоційне ставлення до тих чи інших історичних фактів. Основний сенс існування музею – служіння людям, він надає відвідувачам можливість символічного доступу в простір культури.

На жаль, дошкільники не є категорією постійних відвідувачів музеїв. Це обумовлено багатьма чинниками, серед яких і віддаленість музеїв від самих дошкільних закладів, що унеможливлює організацію екскурсій педагогами, і небажання батьків витрачати особистий час на відвідування з дитиною музеїв, і відсутність самих музеїв у місцевості проживання. Єдиним виходом є створення музейного середовища у дошкільному закладі. Цю проблему вирішують міні-музеї, які охоплюють один невеличкий, але цікавий та близький дітям напрямок розвитку культури та історії людської цивілізації.

Міні-музеї – це осередки, що оформлені відповідно до певної теми і можуть містити, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені дітьми до і після відвідування класичних музеїв. З огляду на актуальність проблеми формування у дітей національної свідомості педагоги закладу обрали народознавчу спрямованість міні-музеїв.

У кожній віковій групі створений свій міні-музей, який дозволяє дітям прилучитися до народної культури.

Ще у ранньому віці діти починають цікавитися предметним світом. Пізнання відбувається шляхом нагромадження чуттєвих вражень від речей, котрі оточують дитину. Вихователі груп раннього віку вибрали теми музейних експозицій, близькі та зрозумілі дітям. Міні-музеї народної іграшки створили педагоги у групах раннього віку №1(вихователі Шульга А.М., Васильченко А.Ю.) та раннього віку №2 (вихователі Малишева Л.В., Омельченко І.В.) У групі раннього віку №3 вихователі Переход К.В. та Бублик А.С. організували міні-музей дерев’яної іграшки. Враховуючи вік своїх вихованців педагоги підібрали для експозицій музеїв іграшки різноманітні за матеріалом виготовлення, оздобленням, призначенням. Вихователі в музейному середовищі залучають дітей до розглядання та обстеження експонатів, організовують зображувальну діяльність.

Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.

У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №1 створено міні-музей ляльки-мотанки (вихователь Селюк А.С.). Вихователь зацікавлює дошкільнят ляльками, виготовленими з ниток, тканини, природних матеріалів. Діти знайомляться з історією ляльки-мотанки,пов’язаними з ними народними традиціями У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №2 (вихователі Сибірка Л.В., Бугайова І.О.) створили міні-музей української хустки. У музеї зібрані різноманітні за призначенням та оздобленням хустки.

Вихователі групи (5-го року життя) №1 Подобрій С.Д., Планіда О.Ю. створили міні-музей українського рушника. У музеї зібрані рушники різних регіонів України, що дає змогу познайомити дітей з різноманітністю української вишивки та залучитися до культурної спадщини нашого народу.

Міні-музей українських оберегів створено у групі (5-го року життя) №2 (вихователі Сема Н.В., Калініченко Ю.М.). Експонати представлені предметами українського декоративно-ужиткового мистецтва, рослинами-оберегами.

Вихователі старшої групи №2 Квітко Ю.М., Береза Л.В. створили міні-музей українського посуду. У музеї зібраний різноманітний старовинний та сучасний посуд, оздоблений майстрами різних регіонів України. У музейному середовищі діти знайомляться з історією виникнення та особливостями різних промислів: лозоплетіння, гончарство, деревообробка.

Дроздова Н.А., вихователь 1-го А класу БЗОШ №2 організувала міні-музей українського посуду та вишивки. Зібрала цікаві зразки предметів оздоблених українською вишивкою, український посуд.

Вихователь 1-го Б класу БЗОШ №2 Щербак О.Б. виховує у дітей ціннісне ставлення до хліба та розкриває таємниці його виготовлення у міні-музеї хліба

До наповнення експозицій педагоги залучали батьків та родичів, сусідів та знайомих. Вихователі разом з дітьми розробляли зміст екскурсій по своєму музею, планували інших види роботи в музейному середовищі.

В кожній групі відбулось урочисте відкриття музею. Вихованці старших груп проводили оглядові екскурсії для гостей з інших груп.

Цікавими для дітей є заняття в міні-музеї, які включають у себе і розповідь педагога, і демонстрацію музейного предмета, мовленнєву творчість. Пізнавальними для дітей є завдання знайти певний експонат або визначити всі елементи оздоблення на експонатах, чи знайти на картині предмети, які вони перед тим бачили на експозиції. Такі завдання розвивають уважність дошкільнят, сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу, стимулюють мовлення.

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови.

Переваги міні-музею в тому, що їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина — лише пасивний споглядач, а тут він — співавтор, творець експозиції. Причому, не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей — результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. В сучасних умовах у нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого виховання. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу.

У дошкільному віці відбувається формування культурно-ціннісних орієнтації особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національного усвідомлення себе.

Педагогічний колектив Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Зірочка» значну увагу приділяє національно-патріотичному вихованню дітей через використання музейної педагогіки.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею.

Музейна педагогіка розглядає музей, як місце, де виховуються почуття. Музей не «ілюструє» історію, не навчає історії. Він формує в людини особистісне емоційне ставлення до тих чи інших історичних фактів. Основний сенс існування музею – служіння людям, він надає відвідувачам можливість символічного доступу в простір культури.

На жаль, дошкільники не є категорією постійних відвідувачів музеїв. Це обумовлено багатьма чинниками, серед яких і віддаленість музеїв від самих дошкільних закладів, що унеможливлює організацію екскурсій педагогами, і небажання батьків витрачати особистий час на відвідування з дитиною музеїв, і відсутність самих музеїв у місцевості проживання. Єдиним виходом є створення музейного середовища у дошкільному закладі. Цю проблему вирішують міні-музеї, які охоплюють один невеличкий, але цікавий та близький дітям напрямок розвитку культури та історії людської цивілізації.

Міні-музеї – це осередки, що оформлені відповідно до певної теми і можуть містити, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи, створені дітьми до і після відвідування класичних музеїв. З огляду на актуальність проблеми формування у дітей національної свідомості педагоги закладу обрали народознавчу спрямованість міні-музеїв.

У кожній віковій групі створений свій міні-музей, який дозволяє дітям прилучитися до народної культури.

Ще у ранньому віці діти починають цікавитися предметним світом. Пізнання відбувається шляхом нагромадження чуттєвих вражень від речей, котрі оточують дитину. Вихователі груп раннього віку вибрали теми музейних експозицій, близькі та зрозумілі дітям. Міні-музеї народної іграшки створили педагоги у групах раннього віку №1(вихователі Шульга А.М., Васильченко А.Ю.) та раннього віку №2 (вихователі Малишева Л.В., Омельченко І.В.) У групі раннього віку №3 вихователі Переход К.В. та Бублик А.С. організували міні-музей дерев’яної іграшки. Враховуючи вік своїх вихованців педагоги підібрали для експозицій музеїв іграшки різноманітні за матеріалом виготовлення, оздобленням, призначенням. Вихователі в музейному середовищі залучають дітей до розглядання та обстеження експонатів, організовують зображувальну діяльність.

Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.

У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №1 створено міні-музей ляльки-мотанки (вихователь Селюк А.С.). Вихователь зацікавлює дошкільнят ляльками, виготовленими з ниток, тканини, природних матеріалів. Діти знайомляться з історією ляльки-мотанки,пов’язаними з ними народними традиціями У групі молодшого дошкільного віку (4-го року життя) №2 (вихователі Сибірка Л.В., Бугайова І.О.) створили міні-музей української хустки. У музеї зібрані різноманітні за призначенням та оздобленням хустки.

Вихователі групи (5-го року життя) №1 Подобрій С.Д., Планіда О.Ю. створили міні-музей українського рушника. У музеї зібрані рушники різних регіонів України, що дає змогу познайомити дітей з різноманітністю української вишивки та залучитися до культурної спадщини нашого народу.

Міні-музей українських оберегів створено у групі (5-го року життя) №2 (вихователі Сема Н.В., Калініченко Ю.М.). Експонати представлені предметами українського декоративно-ужиткового мистецтва, рослинами-оберегами.

Вихователі старшої групи №2 Квітко Ю.М., Береза Л.В. створили міні-музей українського посуду. У музеї зібраний різноманітний старовинний та сучасний посуд, оздоблений майстрами різних регіонів України. У музейному середовищі діти знайомляться з історією виникнення та особливостями різних промислів: лозоплетіння, гончарство, деревообробка.

Дроздова Н.А., вихователь 1-го А класу БЗОШ №2 організувала міні-музей українського посуду та вишивки. Зібрала цікаві зразки предметів оздоблених українською вишивкою, український посуд.

Вихователь 1-го Б класу БЗОШ №2 Щербак О.Б. виховує у дітей ціннісне ставлення до хліба та розкриває таємниці його виготовлення у міні-музеї хліба

До наповнення експозицій педагоги залучали батьків та родичів, сусідів та знайомих. Вихователі разом з дітьми розробляли зміст екскурсій по своєму музею, планували інших види роботи в музейному середовищі.

В кожній групі відбулось урочисте відкриття музею. Вихованці старших груп проводили оглядові екскурсії для гостей з інших груп.

Цікавими для дітей є заняття в міні-музеї, які включають у себе і розповідь педагога, і демонстрацію музейного предмета, мовленнєву творчість. Пізнавальними для дітей є завдання знайти певний експонат або визначити всі елементи оздоблення на експонатах, чи знайти на картині предмети, які вони перед тим бачили на експозиції. Такі завдання розвивають уважність дошкільнят, сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу, стимулюють мовлення.

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови.

Переваги міні-музею в тому, що їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина — лише пасивний споглядач, а тут він — співавтор, творець експозиції. Причому, не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей — результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

Кiлькiсть переглядiв: 1024

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.